Morgon-, Lunch-, Eftermiddagsträning - alla nivåer

Våra vanliga CrossFit klasser som följer programmeringen för boxen. Passen passar alla nivåer då coachen hjälper att skala dagens programmering efter varje individ.
 

Nybörjarteknik

Går varje vecka genom en eller ett par vanliga CrossFit övningar för att lära er tekniken i dessa. Passar nybörjaren eller den som vill öva mer på en specifik övning. Kolla med coachen vilken övning som gås igenom varje vecka.
 

Nybörjarträning - nybörjare

CrossFit pass för den som är mer nybörjare, mindre avacerade övningar och mer förklaringar. 
 

CrossFit Team - alla nivåer

Pass där man arbetar minst två och två tillsammans för att klara av en wod som du aldrig vet vad den kommer att innehålla. Passar alla nivåer. 
 

LNE Bålpasset - alla nivåer

Här arbetar vi med vår core för att bli starkare i alla våra övningar och för att kroppen ska må bättre.  Passar alla nivåer. 
 

Amrap - alla nivåer

40 min lång amrap (as many rounds/reps as possible), ett roligt och svettigt pass som passar alla
 

Olympiska lyft - alla nivåer

Pass som fokuserar på de tre olympiska övningarna Clean/Frivändning, Snatch/Ryck samt Jerk/Stöt. Förutom dessa gör ni även stöttande styrkeövningar för att utvecklas mer. Passar alla nivåer.
 

Yoga - alla nivåer

Yoga anpassad för crossfit ateleten så vi blir smidigare och rörligare, vår rölighet är extremt viktig för att kroppen ska må bra och för att vi ska kunna genomföra många av våra övningar.
 

Eftermiddag - Intermediate - ej nybörjare

To attend the class you need to know what the following words means/is and you should be comfortable to do the exercises with *
 

Wod words
Amrap
Emom

Weightlifting
Deadlift *

Presses
Strict press/Shoulder Press/Militär press *
Push Press *
Push Jerk *
Split Jerk *

 

Squats
Airsquat *
Backsquat *
Frontsquat *
Overhead squat *
Gobletsquat *

OLY
Snatch Power/Squat/Hang *
Clean Power/Squat/Hang *
Kettlebell Clean *
Kettlebell Snatch *
Dumbbell Clean *
Dumbbell Snatch *

Gymnastic
Pullups Kipped/strict/butterfly
Chest to bar (C2B/CTB) Kipped/strict/butterfly
Muscle up bar/rings
Toes to bar (T2B/TTB)
Knees to elbow (K2E/KTE)
Rope climb
Handstand walk
Handstand *
Handstand Push up (HSPU) Kipped/strict

 

Other exercises
Situps *
Wallballs shots (WB/WBS) *
Boxjumps *

Boxjumpsovers *
Kettlebellswing Russian/American (KBS) *
Turkish get up (TGU) *
Iranian get up (IGU) * 

DICTIONARY

T2B: Toe to bar

K2E: Knee to elbow

EMOM: On the minute every other minute

AMRAP:  As many rounds as possible

WOD:  Workout of the day

STRENGTH: The quality or state of being physically strong. 

CONDITIONING: Make a person fit and healthy.

BARBELL: A long metal bar to which discs of varying weights are attached at each end, used for weightlifting.

PLYOMETRICS: A form of exercise that involves rapid and repeated stretching and contracting of the muscles, designed to increase strength.

PRACTICE: Repeated exercise in or performance of an activity or skill so as to acquire or maintain proficiency in it.

 

VIDEOS

Weightlifting

Other exercises

Presses

Gymnastic